stress dan cinta



The happiest Married's couples never have same character but they have the best understanding of their differences

Bercakap mengenai stress, saya pasti semua pasangan berkahwin akan mengalami satu-satu situasi yang membuatkan kita stresskan? saya juga seringkali berhadapan dengan situasi-situasi yang sedemikian. Kadangkala saya rasa lemah disebabkan stress tapi alhamdulillah, dengan sedikit titipan CINTA dari suami, itulah kekuatan yang kita ada. Kita rasa kuat dengan CINTA.

Bagaimana pula situasi andai stress itu datang dari suami kita sendiri? sudah tentu CINTA sukar kita peroleh dari dia tika itu, la tahzan kerana CINTA, kita ada DIA tempat mengadu paling hebat, paling best! tapi jangan pula waktu kita bermasalah baru nak ingat DIA, setiap masa! insya-Allah. Be patient at all times and in all places, for patience leads to righteousness, and righteousness leads to Paradise. Do not become angry and furious, for those two emotions lead to wickedness, and wickedness leads to the Hellfire. insya-Allah. Oleh itu, senyumlah kepada setiap masalah yang hadir, insya-Allah ada jalannya kelak. Moga Allah permudahkan urusan rumahtangga saya dan sahabat-sahabat blogger yang dah berkahwin. hehe

p/s: smile to the problems!

p/s lagi :Lupa pulak nak ucap selamat pagi semua dan salam subuh (maklumla entri taip waktu subuh-subuh camni..hehe)

9 sahabat yang tersenyum !:

Deru Ombak said...

Assalamualaikum :)

Selamat pagi Jumaat, penghulu segala hari.

Stress is happen to everyone. Kepada yang berkahwin, telinga suami jadi pendengar setia, bahu suami tempat menyandarkan kepala.

Tempat mengadu saya hanya pada DIA.. Sesekali mencari sahabat tempat menangis.. :)

norhidana said...

as salam...
salam kunjungan semula...

stress ngn manusia mcm gula dan semut heheheh....

IntaNBerliaN said...

slmat pagi jugak & slm kenal.. :-)

haa tu la.. setiap manusia ni ada ketikanya kita akn stress kan... tak kiralah samada kita ni dah kawen or blm kawen.. apa2 pun, kita harus sntiasa ingat padaNYA kan.. ;-)

MamaEma said...

Assalamualaikum dan salam kenalan

terima kasih datang ke blog saya.

Saya sekarang tidaj stress pada kerja tapi strees kerana kawan...

Karukord Jagau's said...

setiap masalah pasti ada jalan nya (^________^)

ainnoraini said...

stress.. jgn terlalu stress tak baik untuk kesihatan..

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

Marriage is not easy, it is NOT a one way street. Marriage takes dedicated work by BOTH parties. Don't take marriage for granted or your spouse for granted.

Karukord Jagau's said...

singgah lagi di hari cuti yang nyaman ini :)

kay_are said...

belum kawin so taktau r plak cane stress orang kawin ni.. nanti dah kawin baru bagitau boleh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 entry terbaru | S.M.I.L.E |